چاپ کارت pvc

مرکز فروش و خدمات چاپ کارت pvc

چاپ کارت pvc

مرکز فروش و خدمات چاپ کارت pvc

کارت دانش آموزی هوشمند چه کاربردی دارد؟


کارت دانش آموزی هوشمند چه کاربردی دارد؟



 کارت دانش آموزی 


در گذشته بیشتر کارت های دانش آموزی به صورت مقوایی و کاغذی همراه با یک روکش پلاستیکی مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه در بیشتر مدارس به جای آنها از کارت دانش آموزی هوشمند استفاده می شود. این دسته از کارت ها از ویژگی ها و امکانات ویژه ای برخوردار می باشند. به همین علت استفاده از آن ها در مدارس و آموزشگاه ها باعث افزایش سرعت و کیفیت آموزشی می شود. در ادامه قصد داریم کاربردهای این نوع کارت ها را بیان نماییم.



 ساختار کارت دانش آموزی 



از آنجایی که کارت دانش آموزی برای مدت زمان طولانی استفاده می شود باید آنها را از جنسی تولید نمود که موجب افزایش مقاومت و طول عمر آنها گردد. 

بنابراین توصیه می شود برای تولید این کارت ها، از پلاستیکی به نام پی وی سی pvc استفاده نمود که دوام کارت را بالا می برد. به طور معمول چاپ کارت های دانش آموزی پی وی سی هوشمند را در ابعاد استاندارد 54*86 میلی متر انجام می دهند.

همچنین برای هوشمند نمودن آن ها یک تراشه یا نوار مغناطیسی به آن ها اضافه می شود.

 چاپ کارت دانش آموزی 



چاپ کارت دانش آموزی هوشمند از طریق پرینترهای مخصوصی انجام می گیرد. این نوع چاپگرها در انواع گوناگونی وجود دارند و از تکنیک های مختلفی برای چاپ استفاده می نمایند. برای چاپ کارت دانش آموزی در تیراژ پایین و فاقد اطلاعات متغییر باید از چاپ دیجیتال استفاده کرد. برای این کار باید از چاپگرهای دیجیتال کارت PVC استفاده نمود. چاپ با این دستگاه ها به دو طریق چاپ دیجیتال مستقیم و چاپ دیجیتال غیر مستقیم صورت می گیرد. لازم به ذکر است که نحوه ی عملکرد هر یک از آنها با هم تفاوت دارد.

چاپ به روش غیرمستقیم گرانتر است و دوام و ماندگاری آن بیشتر است. همچنین لازم به ذکر است که با استفاده از این روش می توان به شخصی سازی و کد گذاری کارت دانش آموزی اقدام نمود.



 کاربرد کارت دانش آموزی 



  • امکان حضور و غیاب دانش آموزان به صورت خودکار
  • دسترسی به قسمت های مختلف مدرسه نظیر بوفه ، کتابخانه و سایت کامپیوتر
  • ثبت آسان موارد انضباطی دانش آموزان توسط مربیان و...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.